Elektronická aukce na dodavatele plynu a elektřiny pro občany a podnikatele Čelákovic a okolí. Město Čelákovice, jak již dříve avizovalo, po vzoru dalších měst a obcí, připravilo pro občany a podnikatele jedinečnou možnost, jak snížit náklady za spotřebu zemního plynu či elektrické energie. Odborníci předpokládají, že se jim podaří snížit ceny energií o více než 15 %. Co tedy udělat?
Stačí se dostavit s kopií smlouvy a posledního výpisu vyúčtování se stávajícím dodavatelem plynu a elektrické energie do: MALÉ OBŘADNÍ MÍSTNOSTI V PŘÍZEMÍ RADNICE I V ČELÁKOVICÍCH, v termínu od 22. 7. do 15. 9. 2013, každé pondělí od 14.00 do 17.00 hodin a každou středu od 17.00 do 20.00 hodin, kde podepíšete přihlášku do aukce. PREZENTACE PROJEKTU proběhne ve čtvrtek 18. 7. 2013 od 18.00 hodin v Kulturním domě.
Radnice v Čelákovicích nabízí pro občany a podnikatele levnější energie
Město Čelákovice, jak již dříve avizovalo, po vzoru města Říčany a dalších měst a obcí, připravilo pro občany a podnikatele jedinečnou možnost, jak snížit náklady za spotřebu zemního plynu či elektrické energie. Zároveň po zkušenostech, kdy náklady našeho města po využití burzy na plyn a elektřinu výrazně klesly, rozhodli jsme se, že tuto možnost formou elektronické aukce s pomocí specializované firmy eCentre nabídneme i vám, tedy občanům a podnikatelům z Čelákovic, ale i komukoliv přespolnímu z blízkého i vzdálenějšího okolí. Odborníci předpokládají, že se jim podaří snížit ceny energií o více než 15 %. Například v Říčanech úspory dosáhly u elektrické energie 17 %, u plynu dokonce až 30 %. Vzhledem k tomu, že chceme ceny energií soutěžit na období dvou let, existuje také pro vás garance vysoutěžené ceny po celou tuto dobu.
Co tedy udělat? Stačí se dostavit s kopií smlouvy a posledního výpisu vyúčtování se stávajícím dodavatelem plynu a elektrické energie do: MALÉ OBŘADNÍ MÍSTNOSTI V PŘÍZEMÍ RADNICE I V ČELÁKOVICÍCH, v termínu od 22. 7. do 15. 9. 2013, každé pondělí od 14.00 do 17.00 hodin a každou středu od 17.00 do 20.00 hodin, kde podepíšete přihlášku do aukce. PREZENTACE PROJEKTU proběhne ve čtvrtek 18. 7. 2013 od 18.00 hodin v Kulturním domě.
Princip je jednoduchý. Stačí se přihlásit do projektu na Městském úřadu s tím, že čím více nás společně bude, tím větší šanci na levný plyn či elektřinu máme. Proto jsme oslovili i sousední obce s nabídkou spolupráce. A už teď víme, že Lázně Toušeň jdou do elektronické aukce společně s námi. Na konci října letošního roku budete moci všichni on-line na internetu sledovat, jak cena obou energií pro vás klesá. Zájemcům stačí, když na sběrné místo na Městském úřadu v daných dnech a hodinách přinesou kopii smlouvy a poslední výpis vyúčtování se stávajícím dodavatelem jak plynu, tak elektrické energie a podepíší přihlášku do aukce. Následně společnost eCentre podklady zdarma zpracuje a nabídne požadavek na aukci prověřeným dodavatelům energií. Občané ani podnikatelé nebudou mít s celou akcí žádné náklady. Město pouze zajistí informační kampaň prostřednictvím prezentace projektu, dále městských webových stránek, tištěného Zpravodaje, případně letáků. Společnost eCentre zajistí vše další potřebné až do podpisu smlouvy s jednotlivými občany a podnikateli.
Kontaktní místo: |
---|
Městský úřad Čelákovice, náměstí 5. května 1, malá obřadní síň v přízemí budovy radnice I |
Provoz kontaktního místa: |
22. července až 15. září 2013, každé pondělí v 14.00-17.00 hod. a každou středu v 17.00-20.00 hod. v tuto dobu možný kontakt i na tel.: 326 929 100 |
Co s sebou na kontaktní místo přinést: |
|
Kontaktní osoby: |
|
Co musíte udělat, pokud se i Vy chcete do projektu zapojit?
Chcete se o projektu dozvědět více?
Kdy aukce proběhne?
Od kdy budou nově vysoutěžené smlouvy na energie občanům a podnikatelům vydávány?
Co je vůbec elektronická aukce neboli e-Aukce?
Jak celá aukce probíhá?
1. krok: na kontaktním místě podepíšete smlouvu s eCentre a předáte potřebné podklady.
2. krok: eCentre zpracuje podklady od všech domácností a podnikatelů.
3. krok: následně sdruží poptávku do e-Aukční síně.
4. krok: poté osloví široké portfolio dodavatelů a vyzve je k účasti v e-Aukci.
5. krok: v internetové Aukční síni jsou porovnány nabídky dodavatelů – zajištěna je tedy férová soutěž.
6. krok: poskytovatel služby porovná Vaše stávající ceny s cenou vzešlou z e-Aukce.
7. krok: je-li cena z e-Aukce nižší, než Vaše stávající cena, eCentre zajistí podpis smlouvy mezi Vámi a vítězným dodavatelem energií.
Je účast v aukci pro obyvatele a podnikatele a města nějakým způsobem zpoplatněna?
Co využitím této možnosti výběru dodavatele občané kromě snížení ceny ještě získají?
Kolik domácností se musí k aukci přihlásit, aby se dosáhlo očekávaného snížení cen?
Pokud nedojde ke snížení ceny oproti stávajícímu dodavateli, nebo dojde ke snížení ceny pouze u jedné komodity, musí obyvatelé či podnikatelé uzavřít smlouvy s vítěznými dodavateli?
V jakém termínu bude možné začít s odběrem energií od nových dodavatelů?
Jaké podklady je třeba společnosti eCentre ze strany občanů na každou komoditu předat?
1. Kopii smlouvy včetně případných dodatků a všeobecných obchodních podmínek se současným dodavatelem (v případě, že smlouvy nelze najít, je potřeba u stávajícího dodavatele zjistit, do kdy smlouva platí a jaká je výpovědní doba a tuto informaci pak předat společnosti eCentre)
2. Kopii posledního ročního vyúčtování plynu a elektřiny
3. Podepsanou smlouvu mezi eCentre a klientem (bude k dispozici na kontaktním místě v budově Radnice I nebo ji lze stáhnout na stránkách www.celakovice.cz)
4. Číslo bankovního účtu nebo číslo SIPa
Je součástí aukce také výměna elektroměru či plynoměru?
Mohou se obyvatelé účastnit e-Aukce, když mají uzavřenou smlouvu na dobu určitou, např. do září 2014?
Kde mohou obyvatelé zjistit, na jak dlouhé období mají uzavřenou smlouvu se stávajícím dodavatelem, pokud to není z jejich smlouvy zcela zjevné?
Mohou se aukce účastnit i obyvatelé, kteří nemají bydliště v Čelákovicích?
Pokud má obyvatel více míst odběru (například dvě v Čelákovicích a jedno v Plzeňském kraji), bude aukce zahrnovat všechna tato místa odběru?
Pokud je smlouva se stávajícím dodavatelem psána na jednoho člena manželského páru, může smlouvu s vámi podepsat člen druhý, nebo je nutné, aby smlouvu podepsal ten, na jehož jméno je stávající smlouva?
Z čeho se skládají platby energií a co vše je možné soutěžit?
a) neregulovaná složka u elektřiny:
Jedná se o cenu za silovou elektřinu (tedy skutečně dodanou do Vašich zásuvek) v kWh a dále pevnou cenu za měsíc (poplatek za činnost dodavatele, například za tvorbu vyúčtování, evidenci, apod.). V e-Aukci soutěžíme neregulovanou část, tedy silovou elektřinu. Tato tvoří cca 40-50 % z celkové platby.
b) neregulovaná složka u zemního plynu:
Jedná se o cenu za samotnou spotřebu zemního plynu včetně stálého měsíčního poplatku. V e-Aukci soutěžíme neregulovanou část. Tato tvoří až 80 % z celkové platby.